ماجراي «جزیره ابوموسي»، عرق ملي ايرانيان را برانگیخت
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید. لطفا نظراتتون را از ما دریغ نکنید. با تشکر
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 12
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 184
بازدید کل : 60181
تعداد مطالب : 148
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1



روز خوش

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

اجتماعی
اخبار روز ایران




ماجراي سفر محمود احمدي‌نژاد،‌ رئيس‌جمهور كشورمان به جزيره ابوموسي و واكنش توهين‌‌آميز دولت امارات به اين سفر، از روز گذشته به يكي از مهمترين اخبار مورد توجه مردم كشورمان تبديل شده است؛ اما اين خبر در دل خود نكات ناگفته مهمي دارد.

ماجراي سفر محمود احمدي‌نژاد،‌ رئيس‌جمهور كشورمان به جزيره ابوموسي و واكنش توهين‌آميز دولت امارات به اين سفر، از روز گذشته به يكي از مهمترين اخبار مورد توجه مردم كشورمان تبديل شده است؛ اما اين خبر در دل خود نكات ناگفته مهمي دارد.

به گزارش «تابناك»، در پي انتشار خبر واكنش گستاخانه و بیرون از عرف وزير خارجه امارات به سفر احمدي نژاد و سپس فراخواندن سفير اين كشور از ايران، واكنش مردم از سويي نشان دهنده خشم و اعتراض نسبت به اين کار نابخردانه و از سوي ديگر، حمايت از توجه بيشتر به وضعيت جزاير سه گانه و تداوم سفرهاي مسئولين به اين جزاير بود.


اين موضوع خود دربردارنده نكته مهمي است و آن اينكه حمايت ايرانيان از تماميت ارضي و پيوستگي سرزميني ايران، چیزی است كه بي ارتباط با دولت، مقامات يا تفكرات حاكم، همواره در تاريخ اين مرز بوم جاري بوده است.

هنوز هيچ كس فراموش نكرده و فراموش نيز نخواهد كرد كه در هشت سال جنگ تحميلي، همه هم وطنان ما از هر قوميت و دين و مذهب در كنار هم ايستادند تا جلوي تجاوز دشمن را گرفته و نگذارند هيچ بخشي از خاك ايران به دست دشمن بيفتد.

بنابراین، شايد بتوان گفت اظهارات و اقدامات اماراتي‌ها چندان هم بد و ناپسند نبوده، زيرا به منزله آزموني دوباره نشان داد كه هنوز هم تماميت سرزميني ايران، خط قرمز مشترك همه ايرانيان است و وقت و زمان و شرايط نمي‌شناسد.

بي گمان، تحليل مقامات اماراتي و حاميان غربي اين شيخ نشين حاشيه خليج فارس اين بوده كه در اوضاع كنوني، فشار تحريم‌ها و نيز تهديدهاي گاه و بيگاه آمريكا و رژيم صهيونيستي، در كنار برخي مشكلات و اختلاف نظرهاي داخلي، توانسته ميان دولت و مردم ايران شكاف بيندازد و هم‌اکنون زماني مناسب براي طرح مجدد ادعاهاي نامشروع پيشين است.

اما اين تحليل به اين دليل نادرست از كار درآمده كه در كنار بي‌توجهي به عامل پيش گفته، يعني حس تاريخي قوي دفاع از سرزمين،‌ به يك عامل ديگر،‌ يعني شعور سياسي رشديافته ايرانيان نيز بي توجه بوده است. در حقيقت، چنين تحليلي در غفلت از اين نكته مطرح شده كه مردم ايران قدرت تمييز ميان کارهای درست و نادرست دولتمردان خود را دارند و در عين انتقاد از اقدامات نادرست،‌ با شور و علاقه تمام، کارهای درست را مي‌ستايند.

همين نكته علاوه بر همسايگان بايد به منزله هشداري براي غرب و اسرائيل نيز باشد كه در مذاكرات، تنها به دنبال خواست امتيازات حداكثري موردنظر خود نباشند. تهديدات و فشارهاي غرب اگر به نقطه اي برسد كه تهديدي مستقيم را متوجه ايران و ايرانيان كند،‌ با واكنش شديد و يكپارچه مردم كشورمان روبه‌رو خواهد شد.

اما اين ماجرا پيامي نيز براي دولتمردان و مقامات كشورمان به همراه دارد، مبني بر اينكه با شناخت خواست عمومي، با بیشترین توان در راستای حفظ حاكميت و اقتدار كشورمان حركت كنند.

بنابراین، درباره مسأله اخير،‌ از جمله پيشنهادهای خوانندگان «تابناك»، افزايش سفر مقامات به جزاير سه‌گانه و تلاش براي بهبود همه‌جانبه وضعيت اين جزاير بود.

بی‌گمان، اين گونه کارها مي‌تواند ضمن تحكيم حاكميت ايران بر جزاير سه گانه خليج فارس، مردم را نيز در نگهداری از خاك سرزمينشان دلگرم‌تر كند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







شنبه 26 فروردين 1391برچسب:, :: 13:10 ::  نويسنده : Hadi